ما را دنبال کنید:

برنامه ریزی بازرگانی بین المللی

خانه برنامه ریزی بازرگانی بین المللی

مدیریت بازرگانی بین الملل چیست؟

مدیریت بازرگانی بین الملل به مدیریت کردن مجموع فعالیت هایی اطلاق می شود که برای عقد یک قرارداد خرید و فروش با شخص خارجی ( حقوقی یا حقیقی ) می بایست صورت پذیرد.

 

فعالیت ها و مدیریت تمام مجموعه ها نظیر:

 

تبلیغات و بازاریابی بین الملل

 

صدور پیش فاکتور

 

بررسی هزینه های باربری به کشورهای خارجی و یا وارد نمودن آن ها به کشور

 

بررسی مسائل مرتبط با گمرک

 

بررسی مسائل مرتبط با بیمه

 

ترخیص کالا

 

اجرای حمل و نقل

 

مسائل مرتبط با پرداخت های بانکی اعم از T/T نقد  L/C  اعتباری و…

 

مدیریت بازرگانی بین الملل گفته میشود.

برای ماندن طولانی مدت در بازار کسب و کار باید همواره رشد کرد و برای بقا در این بازار متوقف نشد. برای رسیدن به این منظور باید به افزایش داد وستد بین کشورها فکر کرد. شرکت هایی که تنها به بازار یک کشور توجه دارند می تواند با مشکل روبرو شوند و راه طولانی مدتی را پیش نبرند.

اهمیت بازاریابی بین المللی

تمام کشورها امروزه می‌دانند که هرگز نمی‌توانند جدا از هم زندگی کنند زیرا منابع اقتصادی، تکنولوژی و سطح زندگی مردم یک کشور به طور نسبی به کشورهای دیگر بستگی دارد. کشورها به وسیله جریان پیچیده‌ای از کالاها، خدمات، سرمایه و تکنولوژی به هم مربوط می‌شوند. کشورها با مبادلات بین‌المللی سعی بر بالا بردن سطح تولیدات خود و سود بیشتر هستند. مقابل همین موضوع کشورها از راه واردات کالاهایی که خود امکان تولید ندارند را به دست آورده و اضافه بر آن را نیز صادر می‌کنند.

هنگامی که کشوری دست به مبادله بین‌المللی می‌زند می‌تواند از عوامل تولید خود برای تولید محصولات پربازده استفاده و آنها را با دیگر کشورها مبادله کند. شرکتها و سازمانهای اقتصادی با دسترسی به بازارهای خارجی از طریق صادرات بیشتر رشد کرده و برای کسب سود بیشتر می‌توانند محصولات خود را با کیفیت بهتری به بازارهای داخل و خارج عرضه کنند. تمایل به ادامه سرمایه‌گذاری صنعتی، ضرورت رشد اقتصادی، انگیزه كسب برتری و شهرت در صحنه بازرگانی، تأكید بر ارتقای كارایی و سودآوری، اشباع بازارهای داخلی، سیاست تولید انبوه و نیاز به درآمدهای ارزی از عوامل ضروری و مهم بازاریابی بین‌المللی است.

البته در دنیای اقتصاد بین‌المللی تغییرات با سرعت باورنکردنی ای روی می دهند و به همین منظور برنامه‌ریزی برای فعالیت در بازارهای خارجی نیز مشکل خواهد بود، شدت رقابت، تحولات سریع سیاسی و اقتصادی، افزایش موانع و محدودیتهای تجاری در كشورهای مختلف، گرایش بیشتر به سیاستهای حمایتی، پیشرفتها و نوآوریهای سریع در تكنولوژی و گستردگی تبلیغات بازرگانی از جمله عواملی هستند که فعالیت در بازار بین‌المللی را پیچیده کرده است.

چگونگی ورود به بازارهای بین المللی

یکی از مهمترین هدفهایی که شرکتها و سازمانها را وارد بازار بین‌المللی می‌کند بدست آوردن فرصتی مناسب برای کسب سود بیشتر است.

برای ورود به هر بازار بین‌المللی نمی‌توان از یک روش خاص پیروی کرد زیرا شرایط به حدی متفاوت است که باید روش ورود با محیط خاص آن بازار مطابقت داشته باشد. در این روش باید بهترین خدمات به مشتری ارائه شود و مقابل هدف شرکت یا سازمان نیز تامین شود. هنگامی که شرکتی تصمیم به فروش کالا و خدماتش به کشور دیگری را گرفت باید بهترین روش ورود به آن بازار را مشخص کند.

صادرات در بازاریابی بین‌المللی

یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین روش ها برای ورود به بازار کشور میزبان یا بازارهای خارجی صادرات است. صادرات علاوه بر افزایش تولید باعث تعادل تراز پرداخت یک کشور نیز می‌شود. شرکتها یا سازمانهای خصوصی از صادرات به عنوان نخستین یا موثرترین روش برای حضور مداوم در بازار خارجی استفاده می‌کنند.

صادرات غیرمستقیم

این نوع از صادارات که به سرمایه گذاری کمتری احتیاج دارد بیشتر در بین شرکتها و سازمانهای تازه کار در بخش صادرات رواج دارد. در صادرات غیرمستقیم واسطه‌های بازاریابی بین‌المللی، دانش و خدمات خود را به گونه‌ای مطلوب به کار گرفته و صادرکننده معمولاً اشتباهات کمتری خواهد داشت یعنی ریسک کمتری متوجه صادرکنندگان است.

صادرات مستقیم

این نوع از صادرات را فروشندگانی انجام می‌دهند که از طرف خریداران خارجی به صادرات تشویق شده‌اند. برخلاف صادرات غیرمستقیم، صادرات مستقیم سرمایه گذاری و ریسک بیشتری همراه با سود بیشتر دارد.

صادرات چه مستمر باشد چه یک بار برای همیشه با خود مشکلاتی به همراه دارد. یکی از مهمترین مشکلات هزینه بالاست که می‌تواند امکان رقابت را از بین ببرد. این افزایش هزینه معمولا از عواملی چون دسترسی رقبا به مواد اولیه، نیروی کار، حمل و نقل ارزان، موانع مصنوعی و… ناشی می‌شود.

سرمایه گذاری مستقیم

اگر بازار خارجی به اندازه کافی بزرگ باشد و عوامل محیطی اجازه دهدکه به تدریج یک شرکت تجربیات لازم در صادرات کالا را پیدا کند سرمایه گذاری مستقیم، مطلوبیت زیادی خواهد کرد. همچنین آن شرکت ممکن است از کم بودن هزینه‌های نیروی کار، مواد خام، حمل و نقل و تشویقهای سرمایه گذاریهای خارجی به وسیله دولتها و… بهره ببرد.

سرمایه‌ گذاری مستقیم با خطرهایی چون بلوکه شدن یا کم ارزش شدن پولهای سرمایه گذاری شده، وخیم شدن وضع بازار یا از تصرف خارج شدن مالکیتها رو به رو شود. البته اگر شرکتی بخواهد در کشوری میهمان فعالیت داشته باشد، چاره‌ای جز قبول این خطرها ندارد.

انواع همکاری مشترک در بازاریابی بین‌المللی

صدور مجوز

اولین و ساده‌ ترین راه برای ورود به بازار بین‌المللی صدور مجوز است. در این روند صادرکننده مجوز در قبال پرداخت حق‌الزحمه یا حق‌الامتیاز به شرکت خارجی اجازه می‌دهد از فرایند تولید، نام تجاری، دانش فنی، اسرار تجاری و بقیه موارد ارزشمند استفاده کند. صدور مجوز به صادر کننده اجازه می‌دهد در مواردی که صادرات یا سایر روشهای ورود بسته است بدون نیاز به سرمایه گذاری عمده وارد بازار کشور میزبان شود.

فرنچایزینگ

این روش شباهت بسیاری به صدور مجوز دارد اما نسبت به آن طولانیتر است. در هر دو روش شرکت اصلی مبلغی را به عنوان حق امتیاز دریافت می‌کند و مقابل شرکت دیگر از بسیاری از هزینه‌ها و خطرات احتمالی افتتاح شعبه خارجی مصون می‌ماند. در واقع فرنچايزيگ هزينه‌ها و مخاطرات را پذيرفته و به عهده می‌گیرد تا انگيزه مناسبي براي فرنچايزي به وجود آمده و زودتر سودآوري را تحقق بخشد. بنابراين در قرارداد فرنچايزر شركتهاي خدماتي به سرعت و با هزينه و ريسك نسبتا پایين وارد بازارهاي جهاني می‌شوند.

 

تولید قراردادی

در روش تولید قراردادی شرکت برای تولید و ارائه خدمات با تولیدکنندگان بازار خارجی قرارداد می‌بندد. کاهش میزان نظارت و کنترل بر فرایند تولید و زیان ناشی از سودآوری تولید از عیبهای تولید قراردادی است. در مقابل تولید قراردادی شانس حرکت سریع و خطر کمتر برای شرکت به همراه دارد.

 

قرارداد مدیریتی

در قرارداد مدیریتی شرکت داخلی ارائه کننده دانش مدیریت و شرکت خارجی تامین کننده سرمایه مورد نیاز است. شرکت داخلی به جای صدور کالا به صدور دانش مدیریت می‌پردازد. در روش قرارداد مدیریتی یک شرکت می‌تواند یک قرارداد مدیریتی به مالکان یک هتل، بیمارستان، فرودگاه و هر سازمان دیگری بفروشد.

 

مالکیت مشترک

در مالکیت مشترک یک شرکت برای ایجاد یک شرکت محلی با مالکیت و کنترل مشترک نیازمند شراکت با سرمایه‌گذار خارجی است. این سرمایه‌گذار خارجی ممکن است از راه خرید سهم از شرکتی محلی، یا شراکت بین دو طرف برای تشکیل یک شرکت جدید به وجود آید.

اطلاعات برنامه ریزی مالی

یکی از مهمترین هدفهایی که شرکتها و سازمانها را وارد بازار بین‌المللی می‌کند بدست آوردن فرصتی مناسب برای کسب سود بیشتر است.

برای ورود به هر بازار بین‌المللی نمی‌توان از یک روش خاص پیروی کرد زیرا شرایط به حدی متفاوت است که باید روش ورود با محیط خاص آن بازار مطابقت داشته باشد. در این روش باید بهترین خدمات به مشتری ارائه شود و مقابل هدف شرکت یا سازمان نیز تامین شود. هنگامی که شرکتی تصمیم به فروش کالا و خدماتش به کشور دیگری را گرفت باید بهترین روش ورود به آن بازار را مشخص کند.

رشد شرکت

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

گردش کار و فرآیند ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

تجزیه و تحلیل تحقیق

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

برنامه ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب است

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

اطلاعات برنامه ریزی مالی

یکی از مهمترین هدفهایی که شرکتها و سازمانها را وارد بازار بین‌المللی می‌کند بدست آوردن فرصتی مناسب برای کسب سود بیشتر است.

برای ورود به هر بازار بین‌المللی نمی‌توان از یک روش خاص پیروی کرد زیرا شرایط به حدی متفاوت است که باید روش ورود با محیط خاص آن بازار مطابقت داشته باشد. در این روش باید بهترین خدمات به مشتری ارائه شود و مقابل هدف شرکت یا سازمان نیز تامین شود. هنگامی که شرکتی تصمیم به فروش کالا و خدماتش به کشور دیگری را گرفت باید بهترین روش ورود به آن بازار را مشخص کند.

رشد شرکت

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

گردش کار و فرآیند ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

تجزیه و تحلیل تحقیق

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

برنامه ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب است

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

تجزیه و تحلیل کسب و کار خود

تجزیه و تحلیل کسب و کار خود

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

استراتژی های کسب و کار

استراتژی های کسب و کار

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

تماس سریع

کمک خواستن؟

لطفا برای ارتباط با ما راحت باشید. ما با 1-2 روز کاری برگشت خواهیم کرد.

info@example.com
(888) 123-4567

دانلود

شرکت کاغذ سفید
1.30 MB

شرکت رسانه کیت
1.22 MB